Neon: SKAAR

Sårtbart, rått og godt drar SKAAR publikum gjennom en emosjonell reise.

Neon sitt oppsett med to scener gjør at det ikke går mange minuttene før SKAAR tar over stemningen. Med en høyenergi fra scenen med både sang og dans, har hun med publikum fra første stund.

Et par hits holder på koken, men når hennes mer rolige låter og partier kommer, blir det noe overdøvet av publikums behov for å snakke. Selv med nydelige tekster og en vokal som nesten ikke føles virkelig forsvinner hun litt, og det virker som publikum er splittet i hva de ønsker å høre. Når tempoet går opp igjen blir det tydelig at det er noen blodfans i mengden.

MER FRA NEON: Sterk åpning fra en av Norges nyeste favoritter.

Hun presenterer låten «Time», og en felles diss av 2020 som låten inspireres av brer seg over hele plassen. Med låter som «Say Something Now» og «Higher Ground» merker man en forståelse av teksten og følelsene som skapes, og det dannes et fellesskap mellom SKAAR og publikum. Hun har en tydelig takknemlighet for menneskene som er med i opplevelsen, og blir ved flere anledninger så overveldet av responsen at hun må starte på nytt for å hente seg inn igjen. Hun som vesen er til å måtte smile av.

Hun avslutter settet sitt med en av sine nyeste låter, som trolig også er hennes mest sensitive og sinte låt: «Get Him Away From Me». Den er sterk, teksten er direkte og det merkes et skifte i energi blant mengden. Det brøles tekst tilbake til henne med det som oppleves som en delt erfaring. Vennegjenger klemmer hverandre, frustrasjon til tekstens tema er tydelig, og anmelderen selv trenger å holde noen i hånden for å komme seg gjennom sangen.

SKAAR har tydelige og mektige låter som åpner opp om temaer som oppleves sårbare, og ordlegger dem på en behagelig måte som kan treffe hvem som helst. Hun er god på å vise styrken som musikk kan ha også utenfor det musikalske.