TYDELIG ENGASJERT: Skuespillerne i årets dragvollrevy viser et flott engasjement gjennom hele revyen.

Revyanmeldelse

Dragvollrevyen leverer kruttsterkt nok en gang

Temaet til årets dragvollrevy var Tidenes reise, og for en reise det ble!

Publisert

Revyens røde tråd viste seg fra aller første sketsj: Skuespillerne har funnet et gammelt mobilt toalett fra Roskilde som har blitt til en tidsmaskin, og bruker denne til å reise tilbake i tid med. Sketsjer som handlet om andre ting enn tidsreiser var godt spredt utover slik at man aldri mistet den røde tråden.

Blant de beste sketsjene var det særlig «Praten» og «Første date» som skilte seg ut. «Praten» handlet om et foreldrepar som fremførte et energisk og morsomt sangnummer for å lære sønnen sin om sex, noe han syntes var veldig flaut. «Første date» handlet om en Tinder-deit med en ekstremt innpåsliten svigermor som var gira over at sønnen hennes hadde greid å fikse deit. Skuespiller Hedvig Heitmann var virkelig flink i mamma-rollen, og tok godt ansvar for å forstyrre deiten og plage den nye kvinnen.

Første akt kulminerte i revyens beste nummer, nemlig «Moholt fengsel» inspirert av «Cell Block Tango» fra musikalen Chicago. Den handlet om hvordan diverse hybelbeboere hadde drept romkameratene sine fordi de var irriterende. Flere elementer var veldig gjenkjennbare fra eget studentliv: blant annet at romkameraten ikke vasker opp stekepannen, eller konstant stjeler ens dyre oster. Som en konsekvens av det siste ble romkameraten i revyen skrelt til døde med en ostehøvel.

Tradisjonen tro var bandet i årets dragvollrevy kjempeflinke og fortjener masse skryt for prestasjonene sine. Sangnummerne i mellomsnuttene var også veldig flotte; sangerne var flinke til å synge, om enn bittelitt surt et par ganger. Mathilde Eik og Ria Hugaas skilte seg her spesielt ut som fantastiske sangere.

Alt i alt holdt revyen et godt nivå og tiden fløy. Dette var en revy verdt å få med seg.

LES OGSÅ: Festaften med Omegarevyen

Powered by Labrador CMS