Das Body - Peregrine

Om du enda ikke har lagt din elsk på Das Body vil definitivt Peregrine gjøre deg forelsket i Oslo-kvartetten.

Siden bandet debuterte i 2018 har Das Body skapt blest og høstet ros i Norge og internasjonalt, både med deres energiske liveopptredener og den selvtitulerte debut-EPen Das Body. Med opptredener på blant annet Øyafestivalen og Trondheim Calling, i tillegg til en fire ukers turne i USA, er gjengen fullt i gang med å skape et navn for seg selv i pop-verdenen. Dermed har også debutalbumet vært etterlengtet.

Nå er Peregrine dog endelig her. Debutalbumet fronter kjente slagere som «Taller Than The Average Man» og «Against The Glass», i tillegg til de nyslupne singlene «On Request», «Scared» og «Better Half». Videre får vi tre nye innslag i «One Night Woman», «Always Shitty» og «Living On In Silence».

Peregrine føles perfekt upolert. For Das Body er så mye mer enn resten av den maskinproduserte popmusikken som preger radioen ellers for tiden. Med deres intensjonelle ufullkommenheter, i form av blant annet følelsen av uredigert vokal og grov instrumental, skaper de et mer personlig preg over musikken sin, og leverer popmusikk i høy klasse. Alle de små uperfekte aspektene lager sammen perfeksjon rett og slett.

Mye av det som gir Das Body sitt særegne preg er vokalist Ellie Linden. Peregrine bæres i stor grad av Linden og hennes unike evne til bevege seg mellom å flyte hviskende i bakgrunnen og omfavne melodien, til å ta hovedfokuset med sin kraftige vokal og klokkerene toner. Et godt eksempel på dette er «One Night Woman» hvor Linden virkelig briljerer med sitt brede spekter vokalmessig.

Selv om Das Body definitivt bør oppleves live for å virkelig kunne ta inn over seg alt bandet har å by på, klarer de også i Peregrine å gjennom musikken skildre den euforiske følelsen man ofte opplever av å være på en god konsert.

Det er vanskelig å plukke ut spesifikke favoritter i Peregrine da hver låt står like godt på egenhånd som de gjør samlet. Albumet føles aldri repetitivt da hver låt bringer et unikt aspekt til bordet, og vi får servert en god miks av alt fra dansbare klubblåter til vakre pop-ballader. Alt i alt, lever Das Body definitivt opp til forventningene og gir gode forhåpninger for framtiden.