Jacob Collier - Djesse Vol. 3

Med et galleri av flotte artister har Jacob Collier lagd en musikalsk reise av et album.

Etter et halvt år med flere singler har endelig det etterlengtede tredje albumet i Djesse serien kommet ut. Jacob Collier viser igjen at han kanskje er den mest innovative artisten for tiden. Han setter ingen grenser for hva som kan gjøres, og Djesse Vol. 3 er enda et eksempel på dette.

Det tredje albumet i Djesse serien tar en ny retning når det kommer til sjanger. Collier beveger seg nå inn i en verden som er mer preget av R&B, soul og hip hop som han også briljerer i. Fra låter som «Time Alone With You» med deilige bakpå trommer og vokaler, til det rytmiske anfalle som er «In My Bone» leverer Collier en musikalsk reise det er vanskelig å finne lignende til.

VI HAR OGSÅ ANMELDT: A. G. Cook - 7G

Det unge multitalentet fra London har virkelig laget et utrolig fengende og interessant album. Med mange gjesteartister som inneholder store og små navn som Tori Kelly, T-pain, Kimbra og Daniel Caesar er det noe å finne for enhver. Da er alt klart for at Collier, med all sin musikkunnskap sitter i førersetet, skal alle skinne på sitt beste.

Albumet er bygd opp på en god måte og det er flere gjentakende lyder og effekter som blir brukt gjennom hele albumet. Dette gir albumet en god følelse av sammenheng. Allerede i første låt «CLARITY», som fungerer som en intro til albumet, hører vi flere lyder som vi senere kommer til å høre mer av i albumet. Det blir nesten som et frampek til hva som er i vente og som gjør det artig å lytte til albumet flere ganger. I likhet er låtene så fulle av lyder og småpynt, som gjør at en hele tiden finner noe nytt i låtene for hver gang en lytter til de.

Det er vanskelig å ikke finne noe man liker med dette albumet. Det er mer enn nok å plukke av for de som er spesielt musikkinteressert og som ønsker å lytte til Colliers utrolige musikalske kompetanse og virtuose. I likhet er det også mange gode låter å slappe av eller danse til. Med Djesse Vol. 3 får vi vår daglige dose av spenstige akkorder og jazz influenser.